widgeo.net

środa, 13 czerwca 2012

Żydzi...


 Żyd w sieni… pieniądze w kieszeni. Takie i wiele innych przysłów obiega społeczeństwo. Żyd powinien wisieć w korytarzu… koniecznie po lewej stronie od drzwi wejściowych. O innych przesądach w tymże temacie nie piszę… bo kto będzie w sobotę „przewieszał” obraz do góry nogami. Jedni wierzą… inni nie wierzą… ale dziwnym trafem w wielu mieszkaniach Żydów widzę. Mają także powodzenie „Żydzi” których maluję. Ostatniego sprzedałam w ubiegłym roku i tak jakoś zapomniałam o tym temacie. Właśnie skończyłam nowego.  Ten jak i inne wizerunki Synów Izraela, jest inny od pozostałych i drugi identyczny u nikogo nie wisi. Zgodnie z tradycją ma dwie przywieszki… Jedną u góry,- drugą u dołu obrazu. Jeśli nie sprzedam… zostanie u mnie w domu. Niech pilnuje i zarabia kasę… bo jakoś gospodyni tego domu interesy nie idą. A stwierdzenia bliskich, że artyści zawsze umierali dziadami jakoś mnie nie pociesza…


Powiedzenia żydowskie


Leniwy jest ten, kto nie zdobywa sobie przyjaciół. Jeszcze bardziej leniwy jest ten, który traci

ich dlatego, że nie stara się, aby ich utrzymać.

Co za korzyść z dobrego wina w beczce pełnej pleśni.

Kłamstwa mówić nie wolno, niektórych prawd nie należy.

Wóz odpoczywa zimą, sanie – latem, koń nie odpoczywa nigdy.

Jeśli nie możesz pomoc przyjacielowi groszem, pomóż westchnieniem.

Cudze kłopoty nie przeszkadzają spać.







4 komentarze:

  1. oj, tak... aż chce się powiedzieć. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. michalc30.bloog.plczwartek, 21 czerwca, 2012

    Witaj!
    Fajny wpis. Lubię kulturę żydowską. Bo to przecież nasi starsi bracia w wierze.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. Dotąd jakoś nie spotkałam wizerunków Żydów na sprzedaż.... Muszę szerzej otworzyć oczy:)
    Wlazłąm tu od Dośki.
    Pozdrawiam, Aga
    http://sennapociechanocy.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. PROSZĘ MI WYJAŚNIĆ LEWA STRONA OD DRZWI JAK SIĘ WCHODZI CZY LEWA JAK SIĘ WYCHODZI BO UDAŁO MI SIĘ KUPIĆ OBRAZ I NIE WIEM JAK POWIESIĆ,Z GÓRY SERDECZNIE DZIĘKUJĘ I ŻYCZĘ WSZYSTKIEGO DOBREGO

    OdpowiedzUsuń